con-marina.reismee.nl

Vistrip

Vanmorgen om 6 uur opgestaan, ontbijt genomen en om 6.50 uur de deur uit naar de haven om in te checken bij Paradise Fishing. Omstreeks 7.15 uur bij de haven, daar stonden al enkele mannen klaar voor de vistrip. De schipper heeft eerst korte briefing gehouden over de zwemvesten en eventueel brand aan boord. Om 7.30 uur de haven uitgevaren om eerst in een zijkanaal wat aasvis te gaan vangen. Dit zijkanaal bestond voornamelijk uit mangrove en er zaten ook krokodillen, waarvan 1 gespot. De schipper heeft enkele malen het werpnet uitgegooid en wij hadden al snel zo'n 50 stuks aan haring. Mooi nu naar de eerste visstek. Na een 15 minuten varen kwamen wij op de eerste stek asn en gingen direct voor anker. De stroming was vrij pittig omdat het tij aan het zakken was. Het zou in totasl 1.6 meter zakken. De eerste hengels werden ingeworpen en al snel had mijn buurman de eerste aanbeet, de hengel helemaal krom in het ijzer, hij sloeg aan en ja hoor de eerste vis kwam boven, een Giant Trevally, nou Giant!! Hij was ongeveer 50 cm lang maar deze vis kan zeer groot worden. Niet getreurd vis is vis. Na een 10 minuten kreeg ik een aanbeet in de hengel en deze trok de hengel ook compleet krom, aanslaan en ja hoor hebbes, het bleek een brim te zijn van zo'n 25 cm, veel te klein dus. De schipper zei ophalen wij gaan verkassen naar ander stuk water. Na 15 min. te hebben gevaren anker uit en weer vissen. Veel kleine beetjes bij iedereen tot dat een ander een flinke ruk in de hengel kreeg. Hij sloeg aan en de vis ging er direct vandoor, hij nam wel een 50 mtr lijn mee. Na deze run begon hij te takelen maar het was erg zwaar. De schipper zei het is 100% zeker een Stingray en deze liggen zich gewoon plat op de bodem, dus dat kan nog wel effe duren. Na een 10 min. te hebben geworsteld ging de vis er vandoor met de onderlijn, jammer. Wij zijn hierna nog 1 keer verkast maar daar alleen enkele kleine aanbeten. Om en al toch een leuke ochtend gehad al gad de vangst iets meer mogen zijn, maar hier heeft niemand invloed op.