con-marina.reismee.nl

Dagje uit, Green Island en snorkelen Outer Great Barrier Reef

Hoi, vanmorgen vroeg uit de veren, om 6.30 uur ontbijten en dan te voet naar de haven om in te checken bij Great Adventures voor een lange dag naar Green Island en outer Great Barrier Reef. Na te hebben ingecheckt plaats gezocht op de boot en koffie genomen. Na een 45 minuten te hebben gevaren aangekomen op Green Island. Eerst effe via een lange pier naar de kant, en ja hoor direct 2 schildpadden gezien vlak bij ons. Dus deze dag kan niet meer stuk. Aan de wal naar de balie gegaan en snorkels, flippers en wetsuit gehaald. Wij zagen dat er ook een glasboot was waar je mee kon uitvaren, dus die maar eerst gedaan. Na een half uurtje varen en zeer mooie vissen te hebben gezien weer aan wal om naar de beach te gaan om te gaan snorkelen. Wetsuit asn flippers asn en de bril met snorkel op en hup het water in. Na een 5 minuten te hebben gezwommen kwam ik op het rif uit, zeer mooi, vele vissen in alle kleuren en maten. Helaas geen schildpad gezien. Omstreeks 11.30 uur weer terug naar de boot om te gaan varen naar een ponton op het outer Great Barrier Reef. Omstreeks 12.30 uur aangekomen en van boord het ponton op. Daar stonden al veel mensen van de companie te wachten om je te helpen met het spullen te geven en weg te wijzen. Alles aangetrokken en het water in. Het rif was op plaatsen niet diep maar aan de buitenkant zo'n 6 tot 8 meter. Zeer mooi koraal gezien, vele soorten vissen weer waaronder een zwartpunthaai en de grote bultkoppapagaaivis, geweldig zo dichtbij je kon hem zelfs aanraken. Na een 1.5 uur te hebben gesnorkeld het water uit en eten, op het ponton stond een geweldig buffet klaar met warme, koude gerechten en veel vers fruit. Na te hebben gegeten zijn we nog met de onderzeeboot meegegaan het rif op. Op zich wel mooi maar zelf in het water is toch het mooiste wat er is. De natuur komt zo dicht bij, Dreams Come True, de titel van ons blog. Im 17.30 uur terug aan wal, effe nog gechillt bij de lagoon en daarna nog iets gegeten. Om 20.00 uur terug op ons hotel moe maar zeker voldaan van een zeer mooie dag met Great Adventures.

Willem

En, was het de mooiste snorkeldag?

Con Thoonsen

Nou Willem dat is een moeilijke vraag. Het snorkelen op Cape was zeker net zo mooi en vooral omdat ik daar met een schildpsd heb mogen meezwemmen. Outer reef zeker ook heel mooi met grotere vissen, haai en mooi koraal. Beiden geweldig

eduard smeets

Geweldig deze reis van jullie, zeker ook het snorkelen op de great reef. Wat zullen jullie verhalen hebben bij terugkomst in ons kikkerlandje
groetjes en tot gauw