con-marina.reismee.nl

Van Palm Cove naar Cape Tribulation

Goeiedag daar zijn we weer. Vanmorgen, dus vrijdag om 10.00 uur aangereden naar Cape Tribulation, een route van 120 km. De route ging een groot stuk langs de kust met mooie uitzichten. Na een ongeveer 85 km kwamen we aan bij de ferry. Deze ferry brengt ons over de Daintree River. Eenmaal aan de andere kant een hele wereld van verschil. Wij reden door het regenwoud genaamd Daintree Forrest. Deze weg van 35 km gaf op de navigatie 1 uur aan om er over te doen. Ik dacht die is van slag maar ja gewoon rijden. Al snel bleek dat weg naar onze camping toch wel iets tijd vergde. Door het regenwoud berg op en best wel steil, smalle wegen met haarspeldbochten. Na een 15 km even gestopt voor een foto van een mooi uitzicht van hoe de Daintree River in de zee uitkomt. Nadat we weer aan het rijden waren stonden een deel mensen met hun autos aan de kant van de weg, enkele mensen stonden daar met hun camera's. Dus wij ook maar stoppen en ja hoor, daar stond hij dan in het bos zo'n 3 meter van ons af achter de struiken, een Cassowarrie, de gevaarlijkste vogel op aarde. Deze vogel leeft in het regenwoud en eet voornamelijk vruchten. Het woud stond vol met diverse vruchten en noten. Dus Marina uit de auto en proberen een redelijke foto te schieten. Op een gegeven moment bewoog hij en snel een foto en iedereen snel weer de auto in. Onlangs heeft een Japanse toerist een ontmoeting met een Cassowarrie helaas niet overleeft. Echt uniek om dit hebben mogen zien. Na een goed half uur later arriveerden wij op de camping Safari Lodge. Deze camping lag midden in het regenwoud. Geen wifi, geen internet. Ingecheckt en camper op plek gereden. Midden in de bos met veel vogels die floten en veel andere dieren. Nadat wij de camper hadden staan even iets gaan eten bij de Lodge. Tevens een snorkeltrip geboekt voor morgen met Ocean Safari naar Mackay Island en Undine Island. Mooi snorkelgebied in het hart van het Great Barrier Reef. Na het eten nog een uurtje op het strand gelegen. In de avond lekker gegeten in de camping keuken op de grill. In de camping keuken zaten ook nog enkele vrienden in een web. Eentje was rond de 12 cm groot en ongenmvaarlijk, de ander was een 6cm groot en mocht deze je in je arm bijten dan word die vrij snel zwart. In de avond nog even buiten gezeten, en nu maar hopen dat zo'n vogel niet het bos uitkomt lopen. Rond 21.30 uur lekker naar bed, vrij moe van alle indrukken en morgen weer vroeg op.