con-marina.reismee.nl

Van Townsville naar Palm Cove

Vanmorgen vroeg uit de veren 400 km voor de boeg. Onderweg weer veel suikerriet en bananenplantages gezien. Het werd tijdens de rit steeds groener, veel palmbomen en andere mooie bomen. Langs de kant weer vele gesneuvelde kangaroes gezien en een zeer grote zwart/bruine slang. Tijdens de rit nog aangegaan bij Hinchinbrook, een geweldige view. Na een korte pauze daar door naar Cardwell waar de Spa Pool te zien is. Aangekomen in Cardwell op zoek naar de Spa Pool, deze ligt in een groot bosgebied in de bergen. Aangekomen bij de Spa Pool enkele fotos gemaakt, zeer mooi daar en nog even in het water geweest. Nabij de Spa Pool ligt ook nog Dead Horse Creeke, dus nu we er toch zijn deze ook even meegenomen. Ook een zeer mooie rustgevende plek. Na deze onderbreking door naar Palm Cove. Omstreeks 14.00 uur waren wij in Palm Cove en hebben ons laten in checken. Zeer mooie camping met alle faceliteiten en bijna aan het strand. Na een korte wandeling over de camping op naar het strand. Bij de camping ligt een pier die de zee in gaat, hier zaten enkele personen te vissen. Na effe te hebben gekeken stuk over het strand gelopen. Zwemmen kon alleen in een bepaald afgezet stuk omdat er krokodillen zijn gespot aan het strand. Aan het strand lagen ook nog enkele winkeltjes en restaurantjes waar we iets hebben gedronken en vanavond iets gaan eten. Terug op de camping heb ik me een hengel gehuurd en aas gekocht, morgenvroeg de pier op en een paar uurtjes vissen.