con-marina.reismee.nl

Vissen op zee

Vanmorgen om 6.50 uur opgehaald door Fishing Charters. Na 10 minuten rijden was ik in de haven waar de boot klaar lag. Direct de boot op en uit gevaren. Na een 45 min te hebben gevaren waren we op de eerste plek aangekomen, dus hengel in de hand aas eraan en vissen. Het was er 65 meter diep. Na 5 min de eerste aanbeet en ja hoor een Trevelly van rond de 4 kilo. Vanwege de stroming moet de schipper zich regelmatig verplaatsen. Dus naar de volgende spot, ook hier na enkele minuten beet, een brim zoals ze hier zeggen. Na nog enkele malen ons te hebben verplaatst zijn we naar ondieper water gegaan, net aan de buitenkant van een rif. Hengel het water in en direct weer vis. Hier heb ik er nog 5 stuks gevangen in diverse soorten, maten en kleuren. Zo mooi gekleurde vis niet normaal. Heb enkele fotos kunnen maken maar het ging te snel af en toe, vis eraf en weer inwerpen. Tijdens de trip ook nog dolfijnen gezien, zeeschilpadden, jagende tonijn en 2 visarenden. Geweldig wat een mooi water en natuur.

Ruud Manon Runa

...det is get anges den aan de vistrappe bie ôs woh ?

Sjiek!!

Han