con-marina.reismee.nl

Dagtocht Whitesunday's

Zo daar gaan we, om 8.10 uur komt het busje ons halen die ons naar de haven zal brengen alwaar we op de boot Whitsunday Bullet zullen opstappen om naar de Whitesunday eilanden te gaan. Om 9 uur varen we uit, de zee is vrij kalm en het is al 27 gr buiten. Eerst gaan we bij Hookeiland snorkelen. Aangekomen bij Hookeiland bleek al snel dat de regen die gisteren avond is gevallen het water vrij troebel heeft gemaakt. Maar toch snorkelen, er was zeker koraal en vissen te zien maar het water was vrij melkachtig. Jammer maar komt goed next time. Omstreeks 11 uur zijn wij naar Whitehavenbeach gevaren waar we op het strand hebben geluncht. Heerlijk weer 32 graden al, mooi wit zand net bakpoeder zo fijn. De zand is eigenlijk kwarts en is totaal niet warm aan de voeten. Na de lunch nog effe lekker gezwommen in het kristal heldere water. Omstreeks 14.00 uur heb ik nog een bush wandeling gemaakt naar de andere kant van het eiland en nog enkele hagadissen gespot. Omstreeks 14.30 uur zijn wij naar Hill Inlet gevaren. Ik kan niet beschrijven hoe mooi het daar was maar kan zeggen dreams come true. Omstreeks 16.00 uur terug naar de haven waar wij met een heerlijk en moe gevoel van de boot af zijn gestapt.