con-marina.reismee.nl

Great Keppel Islands

Vanmorgen vroeg uit de veren op programma staat, adventure cruise to the Keppel Islands. Omstreeks 8.15 uur aanwezig in de haven van Bay Harbour Yeppoon. Eerst maar eens een praatje gemaakt met schipper hoe het weer zou worden vandaag. Deze zei dat het flink waait op zee en golven van 3.5 - 4 meter zouden zijn. Voor de de rest zouden wij in een baai liggen en zou daar rustig zijn. Dus maar geboekt en daar gaan we. Op de boot was nog een groep van 10 Thailandse kinderen en 1 leraar aanwezig. Het uitvaren kon beginnen. Eenmaal op zee werd het toch wel vrij heftig met de golven van 4 meter hoog. Enkele kinderen waren vrij stil van zeeziekte en Marina ook. Aangekomen op de plek werden wij op het strand afgezet en konden genieten van het mooie blauwe warme water. Zo nu eerst eens de snorkel op en effe testen hoe dat voelt. Het snorkelen ging niet slecht moet ik zeggen is gewoon een kwestie van rustig in en uit ademen. Omstreeks 12.30 uur werden wij weer aan boord gehaald om te lunchen, bbq, salades, brood en veel fruit. Na de lunch vaarden we naar een baai om te gaan snorkelen, helaas moest de schipper uitwijken naar een andere baai i.v.m te veel wind en golven. Eenmaal aangekomen zag je het rif liggen. We werden met een bootje afgezet aan land. Na uitleg hoe te snorkelen het water in, flippers aan en onderwatercamera mee, kijken of hij goed werkt. Het begin van het rif was niet zo mooi maar verder op was het toch wel mooi. Veel gekleurde vissen, koraal in alle maten en soorten gezien, zeer mooie belevenis. Na ongeveer een uurtje moesten we weer aan boord. De schipper wilde nog even Boom-Netting gaan doen. Dit is een net achter de boot waarin je jezelf kan vast pakken en door de boot in het water word voortgetrokken. Zelf heb ik het niet gedaan maar de kids allen wel, zeer leuk. Omstreeks 15.45 uur zijn we weer naar de haven gevaren en in een iets rustiger vaarwater veilig aan land gekomen

Annie.

Heel mooi die omschrijving van je Con. Nog een mooie tijd daar samen. Groetjes.

Ruud Manon Runa

Geweldig ?