con-marina.reismee.nl

Hervey Bay naar Town of 1770

Zo daar gaan we dan, 280 km voor de boeg van Hervey Bay naar Town of 1770. In Town of 1770 willen we naar Elliot Island alwaar een heel mooi rif is om te zwemmen en snorkelen. De regen komt met bakken uit de hemel, niet normaal en het word er niet beter op. Onderweg waren er diverse beekjes overstroomt en deze liepen over de weg, tot nu toe geen probleem. Omstreeks 15.30 uur stonden we op de highway stil. Effe checken bij de buren wat er aan de hand is. Deze zeiden dat de beek zo enorm was overstroomt dat het water over de weg liep en dan veel water met een harde stroom. De mensen zeiden pak maar uit word wel overnachten hier. Op de route kaart gekeken of er nog iets anders te rijden was, maar helaas is hier niet zoals bij ons effe afslag eraf en volgende er weer op. Op 3 km van Marian Vale na waren we bij de afslag geweest en was er niets meer aan de hand geweest. Dus wij paraplu genomen en maar eens gaan kijken naar het water, pfff niet normaal wat een stroom. Politie stond daar ook en wij hebben nog met enkele licals gesproken over hoe verder. Deze zeiden tegen ons dat we het beste ons kunnen voorbereiden om op emde highway te overnachten. Terug in de camper maar alles klaar gemaakt en maar wat gegeten. Toch fijn om je hele huis bij je te hebben dan, er waren meerdere canpers en vele vrachtautos bij ons maar ook personenautos met kinderen erin, ik dacht zo moeten die de nacht doorbrengen. Maar zoals de Aussies zeggen " no worries" omstreeks 19.30 uur kwam er een vrachtwagen langs, wij keken elkaar aan en zeiden, wat gaat er nu gebeuren. Voor ons beginnen enkele autos ook al te rijden. Wij snel alles opgeruimd om ongelukken te voorkomen natuurlijk en camper gestart en met de meute mee. Bij het naderen van de brug moesten wij rechts asnhouden, daar stroomde het minste water over de weg. Eenmaal in het plaatsje Marian Vale aangekomen p.plaats opgezocht en gekeken hoe nu verder. Nu bleek de weg naar Town of 1770 ook afgesloten te zijn door overstromingen. Dus wij ons maar klaargemaakt om te overnachten op de p.plaats. Er stonden meerdere campers daar al geinstalleerd. Was toch een beetje eng om daar zo te staan. We hebben hiermee wel de camping kosten bespaard ?. Morgen gaan we verder.

Ruud Manon Runa

The adventure down under ?