con-marina.reismee.nl

Walvissentocht Hervey Bay

Vanmorgen om 07.30 uur naar boekingskantoor voor de walvissentocht. Omstreeks 08.30 uur zijn wij uit gevaren. Na 1 uur te hebben gevaren zagen wij al de eerste moeder met haar kalf. Gelukkig had ik de verrekijker mee want de afstand was toch iets te ver. Op een gegeven moment doken beide onderwater en nu maar wachten waar ze omhoog zouden komen, gemiddels tussen de 8 en 15 minuten, en ja hoor daar kwamen ze weer alleen nog verder weg. Hierop is de schipper naar een andere plek gevaren waar ook enkele zouden zijn gespot. Na een half uurtje varen zagen wij een straal water uit het neusgat van de moeder komen. Eenmaal dichterbij doken ze weer onder. De moeder is het jong aan het zogen. In het water bij Fraser Island is de kraamkliniek waar de jongen worden groot gebracht, de vaders zijn al vertrokken. Na een poosje te hebben gevaren en met slecht weer onderweg kwamen we weer bij 1 moeder met jong, dit keer zeer dichtbij, ongeveer 25-30 mtr. Enkele fotos en videos gemaakt. Was toch een hele leuke en mooie ervaring om deze mooie dieren in hun natuurlijke habitat te mogen aanschouwen. Het seizoen loopt hier ten einde en de walvissen zullen weer Noordwaarts trekken.

Annie.

Geweldig zeg een hele belevenis he.

Han

Wat een ervaring he!!! Ik heb t mogen zien op de Azoren. Mijn grootste wens was in vervulling gegaan, mede omdat in 1 shot ook een zeeschilpad opdook. Wat een mooie verhalen hebben jullie!

Ruud Manon Runa

Ooohh super!