con-marina.reismee.nl

Mooloolaba naar Hervey Bay

Vanmorgen vroeg uit de veren, wij gaan naar de Australien Zoo en Glasshouse Mountains. Onderweg begint het regenen, word alleen maar erger. Aangekomen bij Zoo regen en onweer niet normaal, dus maar beslist om door te rijden naar de Glasshouse Mountains. Daar aangekomen boven op de berg The Lookout en berg Mount Ngungun nog meer regen en onweer bijna geen bergen te zien. Toch enkele fotos gemaakt en weer de berg af. De regen en onweer werd alleen maar heviger, en dan bedoel ik echt heftig, camper aan de kant moeten zetten. Dus helaas met pijn in ons hart Australien Zoo niet kunnen bezoeken. Dan maar door naar Hervey Bay. Ongeveer een uurtje in de hevige regen zagen wij weer het zonnetje. Op de termo gaf hij al snel 28 gr aan. Nog even stop gehad in Gympie, leuke plaats maar reis gaat door. Ongeveer 100 km voor Hervey Bay werd het bewolkt en viel er weer regen. Voor Hervey Bay werden wij verzocht om te keren en een alternatieve route te zoeken, het water liep over de straten waar geen doorkomen meer was. Stond ongeveer 60 cm hoog. Tijdens de andere route zagen wij veel wegen onder water staan en de beekjes uit hun oevers treden. Aangekomen op Harbour View caravan park de camper geinstaleerd en wachten tot het een beetje droog zou worden. Een uurtje later werd het langzaam droog. Wij zijn naar de Urangan Pier gelopen, deze pier is 1124 mtr lang. Op de pier zaten veel mensen te vissen. Met enkele locals gesproken en verschillende soorten vis zien vangen. Terug naar camping effe iets gegeten in een mooi restaurant en nu maar hopen dat het morgen beter word om toch naar Fraser Island te kunnen gaan en ook nog de walvissentocht te doen. WORD VERVOLGD

Willem

Dat wordt dan een hele welgevulde dag. Geniet ervan!

Con Thoonsen

Nou dus niet, heb nog nooit zoveel tegen gezien

Willem

Wat een pech, het weer is echt in de war. Zondag lijkt het niet veel beter http://www.weatherzone.com.au/qld/wide-bay-and-burnett/fraser-island
we duimen voor jullie!

Annie

Mooie foto’s Marina en Con.??

Nellie

Ha Marina en Con,
Wat een pech dat jullie zo veel regen hebben.
maar wij hopen voor jullie na ☔?komt ?groetjes

Roely

Wij hebben hier heel mooi weer een paar dagen
Morgen is t bij jullie vast ook weer beter
Geniet lieverds xxx

margie

Toch jammer van zo veel regen, daar ga je toch niet voor op vakantie. Het wordt vast weer beter met t weer. Groetjes en veel vakantie plezier.