con-marina.reismee.nl

Coffs Harbour - Nimbin

Vandaag vanuit Coffs Harbour vertrokken richting Nimbin. Onderweg veel tegen gehad. De A1 was op veel plaatsen afgesloten waardoor we weer veel binnendoor moesten rijden. Was weer een heel avontuur in de bergen, kangaroes en wasrschuwingsborden voor overstekende koala's. Eerst hebben wij de plaats Byron Bay aangedaan en zijn naar de Cape Byron Ligthhouse gegaan ( vuurtoren) boven op de berg een mooi uitzicht ( wel iets bewolkt maar droog) en daar grote groep dolfijnen vlak onder ons gespot. Na met de verrekijker over het water te turen zag ik opeens een walvis water opspuiten. Wij hebben er een stuk of 5 gespot, waren wel ver weg maar toch goed te zien met de kijker. Byron Bay is een echte backpackersplaats. Vandaar uit zijn wij richting Nimbin gereden door de nationale parken. Nimbin is een echte hippie plaats alwaar wiet word gedoogd. Op camping showground Nimbin gemeld bij officecenter, nou officecenter was gewoon een tent met een man erin, 20 dollar betaald voor de nacht met water en stroom ( ongeveer 15 euro). Effe naar het centrum gegaan om boodschapje te doen. Stadje vol met hippie's en gekke boetiekjes.

Reacties

Reacties

Willem

Hoi, leuk te lezen dat jullie ook in Nimbin waren, heel apart. En leuk dat ik zo veel van jullie route herken ;-). Volgens mij liggen jullie aardig op schema. Probeer maar wat vaker van de A1 af te komen, wij vonden het een ramp. Veel plezier verder.

Con Thoonsen

We zijn van de A1 af moeten gaan werkzaamheden over 120 km. Kosten autobaan 4.2 biljoen

Con Thoonsen

We zijn in Nimbin aan het overnachten. Wat betreft foto's plaatsen op reismee gaat bijna niet ondanks sterke wifi. Heb al contact gehad met reismee en ik hoor het wel. Is wel zeer frustrerend voor mij en de volgers natuurlijk. Foto's aangepast tot ongeveer 1-3 mb. Foto Word gedownload tot de helft. Weet het ook niet

Cathy

Fijne voortzetting!

Ruud Manon Runa

Een "tegen" heeft altijd een "voor"... was je op de A1 gebleven dan had je al dat moois niet gezien.
En ach die foto's zien we wel nog eens. Blijft t n verrassing ?
Veel plezier nog ?

Willem

Hoi Con en Marina,
als ik lees dat je je foto's verkleint tot 1 tot 3 Mb denk ik dat ze nog veel te groot zijn. Op mijn camera zit een 'e-mail en website stand' waardoor hij foto's maakt van 0,3 Mb. In mijn fotoprogramma picture manager kan ik ook aanklikken web groot of web klein. In groot worden ze, om aan een mail te hangen, nog geen 200 Kb.
In jouw geval zou je de foto na het verkleinen nog een keer moeten opslaan en een andere naam geven want anders ben je de originele foto kwijt en die kleine kun je niet (laten) afdrukken.
Ik hoop dat het duidelijk is en anders mail ik wat uitgebreider wel rechtstreeks.

Con Thoonsen

Ik doe bijna alles met mobiel en heb al op kleinste format gezet 1 tot 2 mb

Anouk

Ha Con en Marina
wat ontzettend gaaf wat jullie al allemaal gezien hebben
en erg leuk om jullie te volgen
een hele goeie reis nog en ik reis nog zeker met jullie mee.

groetjes Anouk en Bert

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!