con-marina.reismee.nl

Marian Vale naar Kinka Beach

Goeiemorgen, dat was me een nachtje wel. Vanmorgen om 5.15 uur maar opgestaan en maar een op de route app gekeken naar de wegen die onder water staan. Buiten is het nog steeds een beestenweer. Maar eens naar buiten gegaan en een local gevraagd hoe de weg naar Town of 1770 op dit moment is, en ja hoor je raad het al, compleet afgesloten en andere route is niet voorhanden. Dus maar weer de camper in en op de wikicamps gekeken waar we maar het beste naar toe kunnen gaan. Aangezien de reis naar Lady Elliot niet doorgaat dan maar beslist om naar Kinka Beach te gaan naar een camping. Omstreeks 10.00 uur op camping Bell Park Caravan Park. Mooi weer 28 gr, gzd geen regen. Ingecheckt, camper opgebouwd, wasje gedraait en in het stadje wat gaan eten. Bij de office van het park de eigenaar laten bellen met tourbureau voor dagtocht Great Keppel Islands. Dus morgen naar de Great Keppel Islands, glasbodem boot, lunch is bbq en snorkelen en nog vrije tijd om op het eiland te verblijven. Dus hopen op ern mooie dag. Morgen meer ?

Hervey Bay naar Town of 1770

Zo daar gaan we dan, 280 km voor de boeg van Hervey Bay naar Town of 1770. In Town of 1770 willen we naar Elliot Island alwaar een heel mooi rif is om te zwemmen en snorkelen. De regen komt met bakken uit de hemel, niet normaal en het word er niet beter op. Onderweg waren er diverse beekjes overstroomt en deze liepen over de weg, tot nu toe geen probleem. Omstreeks 15.30 uur stonden we op de highway stil. Effe checken bij de buren wat er aan de hand is. Deze zeiden dat de beek zo enorm was overstroomt dat het water over de weg liep en dan veel water met een harde stroom. De mensen zeiden pak maar uit word wel overnachten hier. Op de route kaart gekeken of er nog iets anders te rijden was, maar helaas is hier niet zoals bij ons effe afslag eraf en volgende er weer op. Op 3 km van Marian Vale na waren we bij de afslag geweest en was er niets meer aan de hand geweest. Dus wij paraplu genomen en maar eens gaan kijken naar het water, pfff niet normaal wat een stroom. Politie stond daar ook en wij hebben nog met enkele licals gesproken over hoe verder. Deze zeiden tegen ons dat we het beste ons kunnen voorbereiden om op emde highway te overnachten. Terug in de camper maar alles klaar gemaakt en maar wat gegeten. Toch fijn om je hele huis bij je te hebben dan, er waren meerdere canpers en vele vrachtautos bij ons maar ook personenautos met kinderen erin, ik dacht zo moeten die de nacht doorbrengen. Maar zoals de Aussies zeggen " no worries" omstreeks 19.30 uur kwam er een vrachtwagen langs, wij keken elkaar aan en zeiden, wat gaat er nu gebeuren. Voor ons beginnen enkele autos ook al te rijden. Wij snel alles opgeruimd om ongelukken te voorkomen natuurlijk en camper gestart en met de meute mee. Bij het naderen van de brug moesten wij rechts asnhouden, daar stroomde het minste water over de weg. Eenmaal in het plaatsje Marian Vale aangekomen p.plaats opgezocht en gekeken hoe nu verder. Nu bleek de weg naar Town of 1770 ook afgesloten te zijn door overstromingen. Dus wij ons maar klaargemaakt om te overnachten op de p.plaats. Er stonden meerdere campers daar al geinstalleerd. Was toch een beetje eng om daar zo te staan. We hebben hiermee wel de camping kosten bespaard ?. Morgen gaan we verder.

Fraser Island

Vanmorgen vroeg uit de veren, 07.30 uur komt bus ons halen om ons naar de ferry te brengen. De ferry zal ons voor vandaag naar Fraser Island brengen alwaar we de dag met een bus het eiland zullen gaan verkennen.

Na een goeie 45 minuten aan wal Fraser Island, bus staat al klaar om te kunnen gaan naar het eerste punt, Central Station, Resort op Fraser Island alwaar de koffie klaar staat.

Na deze stop op naar het strand 75 mile beach waar we met de bus over het strand naar de Maheno gaan. De Maheno is scheepswrak dat is gestrand in 1935.

Vandaar uit zijn naar de duinen gereden, daar zagen we colour zand heel mooi door de regen zijn de fotos iets minder.

Omstreeks 13.00 uur was er een lunch in het Resort Central Station.

Na de lunch zijn we naar wanggoolcreek gegaan en hebben daar een wandeling gemaakt, deze was vrij kort i.v.m. de hevige regen. Ondanks de korte wandeling nat tot op het bot.

Door naar Lake McKenzie. Regen getrotseerd en gezwommen in het meer. Mooi blauw water en warm. Met het fijnkorrelige zand mij ingesmeerd en direct 10 jaar jonger. Zo nu terug naar omkleedhokjes en droge kleren aan.

Met de bus retour Ferry, oversteek en retour met de bus naar camping.

Ondanks de vele regen hadden wij dit toch niet willen missen.

PS, foto van scheepswark Maheno is van internet afgehaald, door de regen geen goeie foto kunnen maken, zo hebben jullie een indruk hoe het eruit ziet.

Walvissentocht Hervey Bay

Vanmorgen om 07.30 uur naar boekingskantoor voor de walvissentocht. Omstreeks 08.30 uur zijn wij uit gevaren. Na 1 uur te hebben gevaren zagen wij al de eerste moeder met haar kalf. Gelukkig had ik de verrekijker mee want de afstand was toch iets te ver. Op een gegeven moment doken beide onderwater en nu maar wachten waar ze omhoog zouden komen, gemiddels tussen de 8 en 15 minuten, en ja hoor daar kwamen ze weer alleen nog verder weg. Hierop is de schipper naar een andere plek gevaren waar ook enkele zouden zijn gespot. Na een half uurtje varen zagen wij een straal water uit het neusgat van de moeder komen. Eenmaal dichterbij doken ze weer onder. De moeder is het jong aan het zogen. In het water bij Fraser Island is de kraamkliniek waar de jongen worden groot gebracht, de vaders zijn al vertrokken. Na een poosje te hebben gevaren en met slecht weer onderweg kwamen we weer bij 1 moeder met jong, dit keer zeer dichtbij, ongeveer 25-30 mtr. Enkele fotos en videos gemaakt. Was toch een hele leuke en mooie ervaring om deze mooie dieren in hun natuurlijke habitat te mogen aanschouwen. Het seizoen loopt hier ten einde en de walvissen zullen weer Noordwaarts trekken.

Mooloolaba naar Hervey Bay

Vanmorgen vroeg uit de veren, wij gaan naar de Australien Zoo en Glasshouse Mountains. Onderweg begint het regenen, word alleen maar erger. Aangekomen bij Zoo regen en onweer niet normaal, dus maar beslist om door te rijden naar de Glasshouse Mountains. Daar aangekomen boven op de berg The Lookout en berg Mount Ngungun nog meer regen en onweer bijna geen bergen te zien. Toch enkele fotos gemaakt en weer de berg af. De regen en onweer werd alleen maar heviger, en dan bedoel ik echt heftig, camper aan de kant moeten zetten. Dus helaas met pijn in ons hart Australien Zoo niet kunnen bezoeken. Dan maar door naar Hervey Bay. Ongeveer een uurtje in de hevige regen zagen wij weer het zonnetje. Op de termo gaf hij al snel 28 gr aan. Nog even stop gehad in Gympie, leuke plaats maar reis gaat door. Ongeveer 100 km voor Hervey Bay werd het bewolkt en viel er weer regen. Voor Hervey Bay werden wij verzocht om te keren en een alternatieve route te zoeken, het water liep over de straten waar geen doorkomen meer was. Stond ongeveer 60 cm hoog. Tijdens de andere route zagen wij veel wegen onder water staan en de beekjes uit hun oevers treden. Aangekomen op Harbour View caravan park de camper geinstaleerd en wachten tot het een beetje droog zou worden. Een uurtje later werd het langzaam droog. Wij zijn naar de Urangan Pier gelopen, deze pier is 1124 mtr lang. Op de pier zaten veel mensen te vissen. Met enkele locals gesproken en verschillende soorten vis zien vangen. Terug naar camping effe iets gegeten in een mooi restaurant en nu maar hopen dat het morgen beter word om toch naar Fraser Island te kunnen gaan en ook nog de walvissentocht te doen. WORD VERVOLGD

Nimbin naar Mooloolaba

Vandaag vroeg vertrokken vanuit Nimbin. De reis zou naar de Glasshouse Mountains gaan, maar door het lange rijden (6uur en 350 km ) zijn we gestopt op camping Moolooba Beach Holiday Park. Het is 16.00 uur nu hier en om door te gaan naar de Glasshouse Mountains zou zonde zijn. Wij hadden Australie Zoo van Steve Irwin ( the Crocodile Hunter) willen bezoeken en de vele views willen aangaan. Op de route door vele natuurparken berg op en weer berg af. Onderweg nog 2 kangaroes gespot, deze huppelden voor ons uit langs de weg. Video van gemaakt. Nu maar lekker chillen en eten klaar maken. Morgen op tijd uit de veren en naar de Glasshouse Mountains en bezoek Steve Irwins park. Steve was een geweldige vent die veel dieren heeft opgevangen en heeft verzorgd. Helaas is hij in ...gestorven asn een steel van een pijlstaartrog. By the way wij zijn 1 uur terug in de tijd gegaan van New South Wales naar Queensland, was 9 uur nu 8 uur vooruit t.o.v. Nederland.

Coffs Harbour - Nimbin

Vandaag vanuit Coffs Harbour vertrokken richting Nimbin. Onderweg veel tegen gehad. De A1 was op veel plaatsen afgesloten waardoor we weer veel binnendoor moesten rijden. Was weer een heel avontuur in de bergen, kangaroes en wasrschuwingsborden voor overstekende koala's. Eerst hebben wij de plaats Byron Bay aangedaan en zijn naar de Cape Byron Ligthhouse gegaan ( vuurtoren) boven op de berg een mooi uitzicht ( wel iets bewolkt maar droog) en daar grote groep dolfijnen vlak onder ons gespot. Na met de verrekijker over het water te turen zag ik opeens een walvis water opspuiten. Wij hebben er een stuk of 5 gespot, waren wel ver weg maar toch goed te zien met de kijker. Byron Bay is een echte backpackersplaats. Vandaar uit zijn wij richting Nimbin gereden door de nationale parken. Nimbin is een echte hippie plaats alwaar wiet word gedoogd. Op camping showground Nimbin gemeld bij officecenter, nou officecenter was gewoon een tent met een man erin, 20 dollar betaald voor de nacht met water en stroom ( ongeveer 15 euro). Effe naar het centrum gegaan om boodschapje te doen. Stadje vol met hippie's en gekke boetiekjes.

Tamworth naar Coffs Harbour

Vandaag van Tamworth naar Coffs Harbour via de Waterfallway route. Weer een heel eind door natuurgebieden en verschillende views. Moonbi outlook, Armidale waterfall, Dorrigo national park en Hellingen naar Coffs Harbour aan de kust. Onderweg weer vele aangereden kangaroes gezien, wel een Emoe en een kangaroe gespot. Na bezoek supermarkt naar camping Sapphire Beach gereden alwaar we overnachten. Aan de buiten kant van de campervan zit een uitschuifbare grill, waar wij enkele hamburgers op hebben gebakken. Wat een genot om dit te mogen doen. Nog even naar de zee gelopen, zonnetje was niet te zien, mss morgen.