con-marina.reismee.nl

Vliegveld Singapore

Vliegveld Changi, wat immens groot, niet normaal. Met de trein van de ene terminal naar de andere. Helaas waren wij 10 minuten te laat om deel te nemen aan een tour door de stad.

Naar huis

Goeiemorgen, koffers ingepakt, ontbijt genomen en klaar voor de reis. Vliegtuig Cairns-Singapore heeft al een uur vertraging dus uurtje langer in hotel blijven. Vliegen om 12.00 uur vanuit Cairns naar Singapore waar we om 17.00 uur landen, 7 uur vliegen met tijdsverschil van 2 uur. Als alles goed is gaan we om 23.55 uur vanuit Cairns naar Dusseldorf alwaar we om 6.25 uur aankomen, nogmaals 7 uur terug in tijd. Wat betreft onze reis in Australie, daar zal ik nog een eindverslag over schrijven op ons blog met nog meerdere fotos. See you in het koude Nederland. Gr Con & Marina

Vistrip

Vanmorgen om 6 uur opgestaan, ontbijt genomen en om 6.50 uur de deur uit naar de haven om in te checken bij Paradise Fishing. Omstreeks 7.15 uur bij de haven, daar stonden al enkele mannen klaar voor de vistrip. De schipper heeft eerst korte briefing gehouden over de zwemvesten en eventueel brand aan boord. Om 7.30 uur de haven uitgevaren om eerst in een zijkanaal wat aasvis te gaan vangen. Dit zijkanaal bestond voornamelijk uit mangrove en er zaten ook krokodillen, waarvan 1 gespot. De schipper heeft enkele malen het werpnet uitgegooid en wij hadden al snel zo'n 50 stuks aan haring. Mooi nu naar de eerste visstek. Na een 15 minuten varen kwamen wij op de eerste stek asn en gingen direct voor anker. De stroming was vrij pittig omdat het tij aan het zakken was. Het zou in totasl 1.6 meter zakken. De eerste hengels werden ingeworpen en al snel had mijn buurman de eerste aanbeet, de hengel helemaal krom in het ijzer, hij sloeg aan en ja hoor de eerste vis kwam boven, een Giant Trevally, nou Giant!! Hij was ongeveer 50 cm lang maar deze vis kan zeer groot worden. Niet getreurd vis is vis. Na een 10 minuten kreeg ik een aanbeet in de hengel en deze trok de hengel ook compleet krom, aanslaan en ja hoor hebbes, het bleek een brim te zijn van zo'n 25 cm, veel te klein dus. De schipper zei ophalen wij gaan verkassen naar ander stuk water. Na 15 min. te hebben gevaren anker uit en weer vissen. Veel kleine beetjes bij iedereen tot dat een ander een flinke ruk in de hengel kreeg. Hij sloeg aan en de vis ging er direct vandoor, hij nam wel een 50 mtr lijn mee. Na deze run begon hij te takelen maar het was erg zwaar. De schipper zei het is 100% zeker een Stingray en deze liggen zich gewoon plat op de bodem, dus dat kan nog wel effe duren. Na een 10 min. te hebben geworsteld ging de vis er vandoor met de onderlijn, jammer. Wij zijn hierna nog 1 keer verkast maar daar alleen enkele kleine aanbeten. Om en al toch een leuke ochtend gehad al gad de vangst iets meer mogen zijn, maar hier heeft niemand invloed op.

Chill dagje

Vanmorgen rond 10 uur naar de lagune om een dagje lekker te chillen aan het water. Het was warm en de temp stond rond 14.00 uur al op 36.2 gr in de schaduw. In de zon was het al bij de 40 gr. Maar niet getreurd water om in te kunnen afkoelen, nou afkoelen, het water is ook 30 gr. Rond 15.00 uur terug naar hotel, onderweg nog bij enkele tourbureaus geweest om een tour te boeken voor morgen naar de Atherton Tablelands. Deze dagtour is een reis met regenwoud,vele lakes en de bekende Millaa Millaa waterfall en de Joshephine waterfall. Helaas was alles overal volgeboekt. Nou jammer snel naar hotel om af te koelen in het zwembad daar, nou dus mooi niet ook 30 gr warm. Nog even aan de receptie gevraagd of hun nog een touroperator konden vinden voor de reis morgen, ook na vele telefoontjes geen plek vrij. Hup naar de hotelkamer om af te koelen bij de airco. Op de kamer was de schade al snel te zien, Marina flink rood en ik zelf ook. Zo en nu morgen, wat te doen. Ik ga morgen van 7.00 uur tot 13.00 uur nog op zee vissen en Marina gaat al voorbereidingen treffen voor de terugreis.

Dagje uit, Green Island en snorkelen Outer Great Barrier Reef

Hoi, vanmorgen vroeg uit de veren, om 6.30 uur ontbijten en dan te voet naar de haven om in te checken bij Great Adventures voor een lange dag naar Green Island en outer Great Barrier Reef. Na te hebben ingecheckt plaats gezocht op de boot en koffie genomen. Na een 45 minuten te hebben gevaren aangekomen op Green Island. Eerst effe via een lange pier naar de kant, en ja hoor direct 2 schildpadden gezien vlak bij ons. Dus deze dag kan niet meer stuk. Aan de wal naar de balie gegaan en snorkels, flippers en wetsuit gehaald. Wij zagen dat er ook een glasboot was waar je mee kon uitvaren, dus die maar eerst gedaan. Na een half uurtje varen en zeer mooie vissen te hebben gezien weer aan wal om naar de beach te gaan om te gaan snorkelen. Wetsuit asn flippers asn en de bril met snorkel op en hup het water in. Na een 5 minuten te hebben gezwommen kwam ik op het rif uit, zeer mooi, vele vissen in alle kleuren en maten. Helaas geen schildpad gezien. Omstreeks 11.30 uur weer terug naar de boot om te gaan varen naar een ponton op het outer Great Barrier Reef. Omstreeks 12.30 uur aangekomen en van boord het ponton op. Daar stonden al veel mensen van de companie te wachten om je te helpen met het spullen te geven en weg te wijzen. Alles aangetrokken en het water in. Het rif was op plaatsen niet diep maar aan de buitenkant zo'n 6 tot 8 meter. Zeer mooi koraal gezien, vele soorten vissen weer waaronder een zwartpunthaai en de grote bultkoppapagaaivis, geweldig zo dichtbij je kon hem zelfs aanraken. Na een 1.5 uur te hebben gesnorkeld het water uit en eten, op het ponton stond een geweldig buffet klaar met warme, koude gerechten en veel vers fruit. Na te hebben gegeten zijn we nog met de onderzeeboot meegegaan het rif op. Op zich wel mooi maar zelf in het water is toch het mooiste wat er is. De natuur komt zo dicht bij, Dreams Come True, de titel van ons blog. Im 17.30 uur terug aan wal, effe nog gechillt bij de lagoon en daarna nog iets gegeten. Om 20.00 uur terug op ons hotel moe maar zeker voldaan van een zeer mooie dag met Great Adventures.

Van Cape Tribulation naar Cairns

Vandaag de laatste rit met de camper naar Cairns waar ik hem na de middag moet inleveren. Vanmorgen weer vroeg wakker, koffie gedronken en langzaam begonnen met het uitruimen van de camper, alles retour in de reistassen. Omstreeks 10.30 uur zijn we weggereden vanuit de camping naar het veer. Wat een mooie route van een uur door het zo mooie regenwoud. Met de ferry over gestoken en ja hoor weer verbinding met de buitenwereld. Eerst even op de campermate gezocht waar wij het toilet konden leeg maken. De camper moet retour met schoon toilet, volle gasfles en een volle tank diesel. Nadat dit alles te hebben gedaan op naar de inleverplaats. Omstreeks 13.30 uur in Cairns bij het inleverpunt. Met een zeer nette en vriendelijke mevrouw alles doorgenomen en dat ging vrij snel. De vtouw heeft voor ons een taxi besteld die ons naar het hotel zou brengen waar we tot donderdag verblijven. Wat hebben we een mooie leuke tijd gehad met de camper. Alles erop en erasn, je eigen huis bij je. In totaal hebben we op enkele km na 4000 km gereden. Wij gaan je missen. Zo op naar het hotel, the Coral Tree Inn, gunstig gelegen nabij de boulevard en de haven. Nadat we ingecheckt hadden de koffers gedeektelijk ingeruimd in kastjes en nu naar de boulevard om iets te eten en drinken. Aan de boulevard ligt een ontieglijk groot zwembad voor iedereen omdat het zwemmen in zee niet word aanbevolen. Na dit alles hebben we bij boekingskantoor tour geboekt voor morgen (maandag dus) naar Green Island en Great Barrier Reef. Deze dag is van 8.30 uur tot rond 17.30 uur terug. Dus weer lekker snorkelen en als we willen met glasbodemboot mee of submarine boot. Lekker zwrmmen chillen op het strand, bbqen en genieten van een drankje. De omstandigheden zouden perfect zijn om te snorkelen, dus wij hopen op een mooie dag en mss weer te kunnen zwemmen met een schilpad.

Snorkelen Mackay en Undine Reef

Vanmorgen om 8 uur aan de receptie voor inchecken tocht naar het Reef. Na inchecken wetsuit aangetrokken en door het bos naar het strand. Op het strand aangekomen lag de boot van ocean Safari al klaar. Dus instappen en weg. De boot was zeer snel en bracht ons binnen een half uur naar het Reef. Bij het Reef aangekomen korte briefing over het rif zelf en waar we ons asn moesten houden. Niet te ver van de boot, binnen een bepaald gebied blijven en het belangrijkste, RAAK NIKS AAN. Zo en nu het water in. Het was zoals ze gezegd hebben, zeer goed zicht mooi koraal en vele vissen in alle kleuren en maten. Het rif was op zo'n 30 cm van mijn gezicht vandaan. Na een kwartiertje zag ik op de bodem een grote zeeschilpad van het rif eten, oh man niet te geloven zo mooi. Na een uurtje te hebben gesnorkeld en vele fotos en videos te hebben gemaakt zijn we naar een ander rif gegaan waar het iets dieper was. Na een kwartier aangekomen bij ander rif en snel het water in. Ih man wat mooi, helder, vele vissen en zeer mooi koraal. Na een half uurtje snorkelen zag ik op zo' n 5 meter afstand een zeeschilpad zwemmen, ik er naar toe gezwommen en heb een minuut naast hem mee gezwommen. Dit is echt eentje van mijn bucketlist en zo mooi die kleuren en bewegingen door het water. Het zwemmen naast de schilpad heb ik op video maar deze is niet op blog te plaatsen. Heb wel 1 foto van hem op afstand en nog enkele van de schilpad die aan het eten was van het rif. Omstreeks 12 uur in de boot en met een smile van hier tot Tokyo naar de camping. Wat een ervaring, wat een beleving, onbeschrijflijk.

Van Palm Cove naar Cape Tribulation

Goeiedag daar zijn we weer. Vanmorgen, dus vrijdag om 10.00 uur aangereden naar Cape Tribulation, een route van 120 km. De route ging een groot stuk langs de kust met mooie uitzichten. Na een ongeveer 85 km kwamen we aan bij de ferry. Deze ferry brengt ons over de Daintree River. Eenmaal aan de andere kant een hele wereld van verschil. Wij reden door het regenwoud genaamd Daintree Forrest. Deze weg van 35 km gaf op de navigatie 1 uur aan om er over te doen. Ik dacht die is van slag maar ja gewoon rijden. Al snel bleek dat weg naar onze camping toch wel iets tijd vergde. Door het regenwoud berg op en best wel steil, smalle wegen met haarspeldbochten. Na een 15 km even gestopt voor een foto van een mooi uitzicht van hoe de Daintree River in de zee uitkomt. Nadat we weer aan het rijden waren stonden een deel mensen met hun autos aan de kant van de weg, enkele mensen stonden daar met hun camera's. Dus wij ook maar stoppen en ja hoor, daar stond hij dan in het bos zo'n 3 meter van ons af achter de struiken, een Cassowarrie, de gevaarlijkste vogel op aarde. Deze vogel leeft in het regenwoud en eet voornamelijk vruchten. Het woud stond vol met diverse vruchten en noten. Dus Marina uit de auto en proberen een redelijke foto te schieten. Op een gegeven moment bewoog hij en snel een foto en iedereen snel weer de auto in. Onlangs heeft een Japanse toerist een ontmoeting met een Cassowarrie helaas niet overleeft. Echt uniek om dit hebben mogen zien. Na een goed half uur later arriveerden wij op de camping Safari Lodge. Deze camping lag midden in het regenwoud. Geen wifi, geen internet. Ingecheckt en camper op plek gereden. Midden in de bos met veel vogels die floten en veel andere dieren. Nadat wij de camper hadden staan even iets gaan eten bij de Lodge. Tevens een snorkeltrip geboekt voor morgen met Ocean Safari naar Mackay Island en Undine Island. Mooi snorkelgebied in het hart van het Great Barrier Reef. Na het eten nog een uurtje op het strand gelegen. In de avond lekker gegeten in de camping keuken op de grill. In de camping keuken zaten ook nog enkele vrienden in een web. Eentje was rond de 12 cm groot en ongenmvaarlijk, de ander was een 6cm groot en mocht deze je in je arm bijten dan word die vrij snel zwart. In de avond nog even buiten gezeten, en nu maar hopen dat zo'n vogel niet het bos uitkomt lopen. Rond 21.30 uur lekker naar bed, vrij moe van alle indrukken en morgen weer vroeg op.